مهر 28, 1398

ارتباطات بازاریابی مدرن در جهانگردی

دبیرستان کارآفرینی و حقوق ، جمهوری چک

چکیده: گردشگری انبوه نه تنها کمک به توسعه نه تنها اقتصادهای منطقه ای بلکه ملی نیز دارد و بطور کلی از طریق مقصد گردشگری نیز ارائه می شود. با وجود گرایش های خاص در اولویت گردشگری فردی علیرغم تمایلات خاص در ترجیح گردشگری انفرادی ، انتظار می رود که گردشگری انبوه و مقصد گردشگری انبوه در آینده نقش اساسی را ایفا کند مقاله حاضر به موضوع استفاده احتمالی از ابزارهای مدرن ارتباطات بازاریابی در مدیریت مقصد گردشگری انبوه اختصاص یافته استویژگی های خاص محصول آن تأثیر در استفاده و اثربخشی اشکال سنتی ارتباطات بازاریابی (تبلیغات ، نمایشگاه ها و غیره) در ارائه مقصد گردشگری انبوه و از طرف دیگر ترجیح احتمالی استفاده از روندهای جدید نوین است. ارتباطات بازاریابیهدف از این مقاله ، تجزیه و تحلیل داده های اولیه ، ثانویه و مشاهدات میدانی برای ارزیابی امکان و عوامل مهم استفاده از فرم های منتخب ابزارهای نوین ارتباطات بازاریابی مانند بازاریابی اینترنتی ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی موبایل و دنیای بازاریابی دهان است. ، و غیره نتیجه ارزیابی میزان استفاده از ارتباطات بازاریابی مدرن و وضعیت فعلی کاربرد آن در انتشار مقاصد گردشگری انبوه از جمله پیشنهاد برخی از توصیه ها برای کاربردهای بعدی آنها خواهد بود کلمات کلیدی: جهانگردی جمعی ، ابزارهای ارتباطی بازاریابی مدرن ، رسانه های اجتماعی

مجله تحقيقات تجاري بين المللي و بازاريابي

مجله تحقیقات و بازاریابی تجاری بین المللی

دوره 4 ، شماره 2 ، ژانویه 2019 ، صفحات 20-23

لنکا اواجدووی

ارتباطات بازاریابی مدرن در جهانگردی

مقدمه

جهانگردی انبوه ، که از ابتدای دهه 60 قرن گذشته توسعه می یابد ، نقش مهمی در توسعه نه تنها اقتصادهای منطقه ای بلکه ملی دارد و به طور کلی ، آن را با مقصد گردشگری ارائه می دهد. علیرغم تمایلات خاص برای ترجیح گردشگری انفرادی ، پیش بینی می شود که گردشگری انبوه و مقصد گردشگری انبوه همچنان در برخی ایالت هایی که اقتصاد آنها به رشد آن بستگی دارد و جایی که گردشگری اغلب به عنوان صنعت گردشگری در نظر گرفته می شود ، نقش اصلی را ایفا کند.

به دلیل افزایش رقابت در حوزه گردشگری ، نقش ارتباطات بازاریابی به عنوان ابزاری اساسی برای گفتن به دیگران که “ما اینجا هستیم” مهم نیست که ارائه دهنده خدمات گردشگری ، مهمان نوازی یا برگزاری مسابقات ورزشی یا فرهنگی مانند المپیک باشد. بازی ها ، جشنواره های موسیقی به همین دلیل موضوعی که نویسنده به آن می پردازد ، استفاده احتمالی از ابزارهای مدرن ارتباطات بازاریابی در مدیریت مقصد گردشگری انبوه است.

ویژگی های ویژه محصول گردشگری در استفاده و اثربخشی ابزارهای سنتی ارتباطات بازاریابی مانند تبلیغات ، نمایشگاه ها و غیره در ارائه مقصد گردشگری انبوه و از سوی دیگر ترجیح احتمالی استفاده از روندهای جدید و ابزارهای ارتباطی بازاریابی تأثیر می گذارد

. ابزار ارتباطات بازاریابی مدرن در جهانگردی

رسانه های اجتماعی به عنوان عنصر استراتژی بازاریابی سازمان بازاریابی مقصد (DMO) در زمانی که کاهش بخش های دولتی در بودجه آنها کاهش می یابد ، از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند. رسانه های اجتماعی DMO ها را با ابزاری برای دسترسی به مخاطبان جهانی با منابع محدود ارائه می دهد. (هایس ، صفحه ، و بوعلیس ، 2013). روش های بسیاری وجود دارد که متخصص بازاریابی در بخش گردشگری ، به گفته بهتر در بخش مقصد عظیم گردشگری ، می تواند علاقه بازدید کنندگان بالقوه را برای بازدید از مقصد گردشگری منتخب بیدار کند. در آغاز توریسم گسترده در دهه 60 ، قرن گذشته وضعیت بسیار ساده به نظر می رسید ، زیرا تمایل به سفر پس از تثبیت جنگ جهانی دوم بسیار زیاد بود. با توجه به تغییرات در حوزه فنی ، اجتماعی و اقتصادی ، اوضاع به شدت تغییر کرده است. نه تنها تعداد گردشگران بلکه مقصد گردشگری نیز افزایش یافته است. این وضعیت در

سالهای گذشته که مقصد جدید پدیدار شده است بسیار تغییر کرده است ، به همین دلیل برای بسیاری از مقصد های گردشگری انبوه سنتی هدف جلب بازدید کنندگان جدید بیشتر و دشوارتر است. دلایل منتهی به این واقعیت متفاوت است ، گاهی اوقات مقصد به تازگی به نقطه رکود در چرخه حیات گردشگری رسیده است (شکل 1) و نمی داند چگونه با چالش های جدیدی روبرو شود و رشد کند (مورد کاسترا براوا در اسپانیا) یا آن فقط قربانی تغییرات متلاطم اجتماعی و سیاسی در مناطق منتخب است ، قبل از این که توریسم سنگ بنای اقتصاد آنها (مصر ، تونس ، و غیره) باشد

.

شکل 1: چرخه زندگی گردشگری

یكی از راهكارهای مشكل مذكور ، استفاده از مناسب ترین ابزار ارتباطات بازاریابی مدرن است. هنگام انتخاب “بهترین” ، توجه به حقایق محدود کننده زیر (اما نه تنها آنها) ضروری است مقصد بخش مهمی از یک محصول گردشگری است و می تواند به عنوان یک منطقه جغرافیایی متشکل از کلیه خدمات و زیرساخت های لازم برای اقامت یک بخش خاص گردشگری یا گردشگری توصیف شود. مقصد واحدهای رقابتی گردشگری ورودی هستند. این واقعیت می تواند ابزار انتخاب شده ارتباطات بازاریابی را محدود کند زیرا شخص باید به شخصیت مقصد گردشگری احترام بگذارد.

مقصد بخش مهمی از یک محصول گردشگری است و می تواند به عنوان یک منطقه جغرافیایی متشکل از کلیه خدمات و زیرساخت های لازم برای اقامت یک بخش خاص گردشگری یا گردشگری توصیف شود. مقصد واحدهای رقابتی گردشگری ورودی هستند. این واقعیت می تواند ابزار انتخاب شده ارتباطات بازاریابی را محدود کند زیرا شخص باید به شخصیت مقصد گردشگری احترام بگذارد

منبع: BUTLER ، 2006

مبنای مقصد گردشگری ، علاوه بر جذابیت ، ارائه خدمات گردشگری است و ویژگی های عجیب و غریب خدماتی مانند عدم ملموس بودن ، غیرمادی بودن و غیره می تواند برای استفاده از برخی از ابزارهای مدرن ارتباطات بازاریابی محدود کننده باشد

این واقعیت که مقصد بر اساس گردشگری گسترده بنا شده است (معمولاً طیف گسترده ای از بازدید کنندگان با اولویت های مختلف برای ارتباطات بازاریابی) نیز محدود کننده است

با توجه به همه این واقعیت ها و ویژگی های برخی از ابزارهای ارتباطی بازاریابی سنتی مانند تبلیغات ، فروش شخصی ، لابی ، شرکت در نمایشگاه ها و نمایشگاه ها ، حمایت مالی ، ارتقاء فروش و به ویژه برخی موارد جدید مانند بازاریابی مستقیم ، روابط عمومی ، بازاریابی اینترنتی می تواند منجر به موفقیت در ارتباط با بازاریابی شود. مقصد عظیم توریستی

در سالهای گذشته ، پیشرفت های باورنکردنی در مورد ابزارهای جدید ارتباطات بازاریابی مدرن وجود دارد كه می تواند به چهار گروه تقسیم شود. اولین نفر به نامهای ثابت ستاره متعلق به این گروه به شرح زیر است: انواع ایمیل ، ایمیل از جهان ، جستجوی محلی. گروه دوم با کدهای QR ، میکرومارکتینگ ، برندهای HR در حال از بین رفتن هستند و استفاده از آنها کم می شود. در طرف مقابل ایستاده بازاریابی چریکی ، اتوماسیون بازاریابی ، بازاریابی در زمان واقعی ، تجارت اجتماعی ، مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی ، این روندها با موفقیت پیش بینی شده است. از بین روندهای واقعی ، ابزارهای زیر در ارتباط با بازاریابی مدرن متعلق به: بازاریابی مجدد ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ویروسی ، تجارت موبایل ، بازاریابی ویدیویی در میان دیگران است

برای تجزیه و تحلیل بیشتر و رسیدن به هدف از مقاله حاضر ، برای تعریف برخی از ابزارها همانطور که در بالا ذکر شد ، لازم است. نویسنده با توجه به جهان دهان ، کدهای QR ، بازاریابی در زمان واقعی ، توجه اصلی به بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهد شد. این ابزارهای ارتباطات بازاریابی به این دلیل انتخاب شدند که پاسخ دهندگان بیشتر در تحقیقات اولیه از آنها یاد می کنند

. دنیای دهان (WOM)

بازاریابی Word-of-Mouth (مختصر WOM) بازاریابی در القاء اثر گسترش شفاهی “تبلیغات” بین خود مشتریان متمرکز است. بخشی از وزوز بازاریابی. به طور کلی ، WOM موضوعات جدید ، شگفت آور یا متفاوت را مطرح می کند

. WOM می تواند مثبت یا منفی باشد (Hennig-Thurau، Gwinner،.، Walsh، & Gremler، 2004).

ارتباطات بازاریابی مدرن در جهانگردی

کدهای QR (QRC)

در تبلیغات و ارتباطات محصول ابزاری که اغلب استفاده می شود. آنها می توانند به وب سایت ها ، کوپن ها مراجعه کنند ، همچنین ممکن است کارت ویزیت الکترونیکی کاملی را شامل شود. تلفن هوشمند و کاربرد ضروری است (Dou & Li، 2008).

بازاریابی در زمان واقعی (RTM)

بازاریابی در زمان واقعی بازاریابی است که مبتنی بر وقایع به روز است. تفاوت بین بازاریابی و بازاریابی در زمان واقعی در این است که به جای ایجاد یک برنامه بازاریابی از قبل ، بازاریابی در زمان واقعی ایجاد یک استراتژی متمرکز بر روندهای جاری ، مربوطه و بازخورد فوری مشتریان است.

بازاریابی در زمان واقعی قصد دارد تا در حال حاضر مصرف کنندگان را با محصول یا خدمات مورد نیاز خود ارتباط دهد. (کاپلان ، 2012)

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

رسانه های اجتماعی یکی از سریعترین فناوریهای ارتباطی در محیط اینترنت است. بازاریابی رسانه های اجتماعی به رسانه های اینترنتی مبتنی بر اینترنت اطلاق می شود که در آن افراد دارای علایق ، اهداف و عملکردهای مشترک با تعامل های اجتماعی در ساخت پروفایل های شخصی و به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات شرکت می کنند. رسانه های اجتماعی انواع مختلفی از قبیل شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال ، فیس بوک) ، سایت های به اشتراک گذاری عکس (به عنوان مثال ، فلیکر ، فتوباکت) ، سایت های ایجاد و به اشتراک گذاری ویدیو (به عنوان مثال ، یوتیوب ، Ustream) ، انجمن های آنلاین ، ابزارهای میکروبلاگینگ (مانند توییتر) را نشان می دهد. ) ، برچسب گذاری اجتماعی (به عنوان مثال ، Digg) ، خبرنامه ها (Google Reader) ، تابلوها و انجمن های اینترنتی عمومی ، وب سایت های مرور / رتبه بندی (به عنوان مثال ،

TripAdvisor) ، وبلاگ ها / وبلاگ ها ، سایت های برچسب زدن ، پادکست ، ویکی ها و وب سایت های شخصی. یکی از مهمترین کارکردهای رسانه های اجتماعی این است که برنامه ای مبتنی بر وب را فراهم می کند که در آن کاربران به راحتی می توانند مطالب متنوعی را در قالب متن ، عکس ، فیلم و غیره ایجاد و ارسال کنند (کانگ و شوت ، 2013).

خود رسانه های اجتماعی اصطلاحی کلی برای سایت هایی است که ممکن است اقدامات اجتماعی متفاوت ایجاد کند. به عنوان مثال ، توییتر یک سایت اجتماعی است که به مردم امکان می دهد پیام های کوتاه یا “به روزرسانی” را با دیگران به اشتراک بگذارند. در عوض ، فیس بوک یک سایت کامل شبکه های اجتماعی است که به اشتراک گذاری به روزرسانی ، عکس ، پیوستن به رویدادها و انواع فعالیت های دیگر را امکان پذیر می کند (Persuit ، 2014)

ظهور فن آوری های رسانه های اجتماعی مبتنی بر اینترنت باعث شده است تا مسافران بتوانند تجربیات سفر خود را سریع و راحت به اشتراک بگذارند. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در سایت های رسانه های اجتماعی به عنوان یک منبع مهم اطلاعاتی شناخته می شود که ممکن است در تصمیم گیری سفر برای مسافران بالقوه تأثیر بگذارد. نتایج نشان داد که شناسایی و درونی تعیین کننده های مهم و حیاتی است که به طور مثبت باعث به اشتراک گذاری تجربه واقعی سفر در رسانه های اجتماعی می شود که توسط واسطه لذت لذت درک شده انجام می شود (کاوورا و استاوریانا ، 2014).

برای دستیابی به هدف این مقاله از تجزیه و تحلیل داده های اولیه و ثانویه و مشاهدات میدانی برای ارزیابی اثربخشی ابزارهای ارتباطی بازاریابی منتخب در حوزه مقصد گردشگری انبوه استفاده شده است. برای ایجاد مقاله زیر ، روش جستجوی ادبیات و مقالات تخصصی استفاده شده است. با توجه به تأیید این فرضیه ، از روش های ماموریت تشخیصی به همراه تحلیل عمودی شاخص های انتخاب شده و همچنین روش تحقیق اولیه استفاده شده است – پیمای پرسشنامه در بین پاسخ دهندگان انجام شده است. انتخاب سهمیه اعمال شده است. با هدف ایجاد قسمت پایانی مقاله ، رویه های مصنوعی و کسر کننده نیز اعمال شده است

نتایج تحقیق پرسشنامه نتیجه این نظرسنجی است که در دوره از نوامبر 2016 تا ژانویه 2017 انجام شده است. به عنوان روشی برای تحقق روش تحقیق ، پاسخ دهندگان شخصی

انتخاب شدند. پاسخ دهندگان به روش رأی دهی از تکنیک های غیر نمایشی متناسب با مناسبت انتخاب شدند. حجم 450 نفر از پاسخ دهندگان ، از این تعداد 195 نفر زن ، 205

مرد بودند. با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی 60 نفر از پاسخ دهندگان از منطقه اولوموک ، 90 نفر از پاسخ دهندگان از منطقه موراویان-سیلزی ، 45 نفر از جمهوری اسلواکی و 205 نفر از منطقه بوهمیا بودند

. این تحقیق با هدف به دست آوردن نگرش پاسخ دهندگان به ابزارهای منتخب ارتباطات بازاریابی مدرن در هنگام جستجو در مقصد برای تعطیلات ، به اشتراک گذاشتن تجربه خود در اینترنت در هنگام تعطیلات و ارائه نظرات خود در مورد تعطیلات تازه پایان یافته انجام شده است. نتایج در شکل 2 نتایج بررسی ارائه شده است

. شکل 2: نتایج تحقیق

جستجوی مقصد تعطیلات

به طور کلی ، در مرحله جستجوی مقصد برای تعطیلات ، ارزیابی شده ترین ابزار برای به دست آوردن اطلاعات برای بهترین تصمیم ، World of بازاریابی دهان است. 45٪ از پاسخ دهندگان این نوع ارتباطات بازاریابی را بسیار مفید می دانند که تأثیر قابل توجهی در تصمیم گیری آنها دارد. 38٪ از پاسخ دهندگان اطلاعاتی را که در رسانه های اجتماعی در دسترس است در نظر می گیرند. حدود 16٪ به اطلاعاتی که توسط بازاریابی در زمان واقعی به آنها داده شده اعتماد دارند و تنها 1٪ از پاسخ دهندگان از طریق کدهای QR حقایق مهمی را پیدا می کنند.

در تعطیلات بودن

به طور کلی ، در مرحله جستجوی اطلاعات مقصد ، در حالی که در تعطیلات هستید ، ارزیابی شده ترین ابزار برای به اشتراک گذاشتن تجربه ، بازاریابی رسانه های اجتماعی است – بیش از 85٪ از پاسخ دهندگان گزارش دادند که از طریق رسانه های اجتماعی عکس ، فیلم و لذت خود را به اشتراک می گذارند. (بیشتر در فیس بوک). کدهای QR برای جستجوی اطلاعات هنگام تعطیلات استفاده می شوند – حدود 8٪ از پاسخ دهندگان علاوه بر به اشتراک گذاشتن تجربه خود در رسانه های اجتماعی ، از کدهای QR استفاده می کنند. بازاریابی در زمان واقعی و دنیای دهان در این مرحله از تعطیلات به ترتیب 4٪ به ترتیب 3٪ به رتبه قابل توجهی نرسید

.

بازخورد تعطیلات

در این مرحله ، پرکاربردترین ابزار برای گسترش تجربیات ما ، بازاریابی رسانه های اجتماعی است که موقعیت را با دنیای دهان (42٪ نسبت به 41٪) به اشتراک می گذارد. 17٪ بقیه به بازاریابی در زمان واقعی می روند. کد QR در هیچ پاسخی ذکر نشده است

نتیجه گیری

این مقاله جامع است و در متن بررسی بعدی ، نویسنده باید روی ابزارهای دیگری که پیش بینی می شود موفقیت آمیز باشد ، متمرکز شود. نتایج این تحقیق تأیید می کند که برخی از ابزارهایی که در گذشته انتظارات بزرگی دارند مانند کد QR استفاده نمی شود. از سوی دیگر ، به نظر می رسد بازاریابی رسانه های اجتماعی بهترین راه برای ارتباط با مقصد گردشگری انبوه با بازدید کنندگان بالقوه است. درمورد بازاریابی در زمان واقعی ، استفاده از آن می تواند بسیار دشوار باشد ، زیرا مقامات مدیریت مقصد معمولاً برای ارتباط با آنها ، بانک اطلاعاتی بسیاری از مخاطبین مشتری ندارند. دنیای بازاریابی دهان و استفاده از آن در حوزه گردشگری می تواند به دلیل ویژگی های خدماتی که ارائه می دهد ، در شرایطی که برخی از مشتری ها احساس می کنند که تعطیلات آنها انتظارات خود را برآورده نمی کند ، می تواند نسبتاً محصول تولید داشته باشد. این واقعیت غالباً تقصیر مدیریت مقصد نیست. در این مقاله فقط به تعداد کمی از ابزارهای نوین بازاریابی پرداخته شده است ، برای ارزیابی بهتر از اثربخشی آن ، بررسی بیشتر به سایر ابزارهای نوین بازاریابی اختصاص یافته است

موضوع بسیار گسترده است ، و در متن نویسنده نظرسنجی بعدی باید روی ابزارهای دیگری که پیش بینی موفقیت آمیز است تمرکز کند. نتایج حاصل از بررسی تأیید می کند که برخی از ابزارهایی که در گذشته انتظارات زیادی از قبیل کد QR دارند استفاده نمی شود. از سوی دیگر ، به نظر می رسد بازاریابی رسانه های اجتماعی بهترین راه برای ارتباط با مقصد گردشگری انبوه با بازدید کنندگان بالقوه است. درمورد بازاریابی در زمان واقعی ، استفاده از آن می تواند بسیار دشوار باشد ، زیرا مقامات مدیریت مقصد معمولاً برای ارتباط با آنها ، بانک اطلاعاتی مخاطبین مشتری ندارند. دنیای بازاریابی دهان و استفاده از آن در حوزه گردشگری به دلیل ویژگی های خدماتی که ارائه می دهد می تواند نسبتاً محصول بارآوری داشته باشد ، در حالی که برخی از مشتری ها احساس می کنند که تعطیلات آنها انتظارات خود را برآورده نمی کند. این واقعیت غالباً تقصیر مدیریت مقصد نیست. در این مقاله فقط تعداد کمی از ابزارهای نوین بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته است ، برای ارزیابی بهتر اثربخشی آن ، بررسی بیشتر اختصاص داده شده به سایر ابزارهای بازاریابی مدرن مورد نیاز است

منابع

 باتلر ، ر. (2006). چرخه زندگی منطقه گردشگری. بریستول: انتشارات کانال مشاهده کنید.

 Buhalis ، D. (2000). بازاریابی مقصد رقابتی آینده. مدیریت گردشگری ، 21 (1) ، 97-116. کراسف

 Dou، X.، & Li، H. (2008). استفاده خلاقانه از کدهای QR در ارتباط با مصرف کننده. مجله بین المللی بازاریابی موبایل ، 3.

 Foret، M. (2013). بازاریابی ارتباطات. Edika ، Albatros Media as.

 Hays، S.، Page، S. J.، & Buhalis، D. (2013). رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی مقصد: استفاده از آن توسط سازمان های ملی گردشگری. موضوعات فعلی در جهانگردی ، 16 (3) ، 211-239. کراسف

 Howie ، F. (2003). مدیریت مقصد گردشگری. یادگیری Cengage EMEA.

 Hennig-Thurau، T.، Gwinner، K. P.، Walsh، G.، & Gremler، D. D. (2004). دهان به زبان الکترونیکی از طریق سیستم عامل های افکار مصرف کننده: چه چیزی باعث می شود مصرف کنندگان خود را در اینترنت بیان کنند؟ مجله بازاریابی تعاملی ، 18 (1) ، 38-52. کراسف

 Kang، M.، & Schuett، M. A. (2013). عوامل تعیین کننده تجربیات سفر در رسانه های اجتماعی. مجله بازاریابی مسافرتی و گردشگری ، 30 (1-2) ، 93-107. کراسف

 کاوورا ، ا. ، و استاوریانا ، ا. (2014). جنبه های اقتصادی و اجتماعی از اجرای رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری نوآورانه استراتژیک برای بازاریابی در صنعت گردشگری. Procedia اقتصاد و دارایی ، 14 ، 303-312. کراسف

 Kaplan ، A. M. (2012). اگر چیزی را دوست دارید ، اجازه دهید آن را به تلفن همراه ادامه دهد: بازاریابی موبایل و رسانه های اجتماعی موبایل 4 × 4. افق تجاری ، 55 (2) ، 129-139. کراسف

 Molle، J. (2007). ارتباطات بازاریابی. لندن: Thomson Learn.

 لکسینگتون ریچه ، م. (2010). بازاریابی در زمان واقعی برای رشد مشاغل: نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی ، اندازه گیری بازاریابی و ایجاد فرهنگ اعدام. آموزش پیرسون.

 Persuit ، J. M. (2013). رسانه های اجتماعی و ارتباطات بازاریابی یکپارچه: یک رویکرد بلاغی.

aa

منبع: شرکت گردشگری سان آی پرواز دنیا

عمومی
sunadmin
درباره sunadmin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید